شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۰:۲۴:۴۲

کرواسی ١٠ امتیاز اکتشاف در دریای آدریاتیک را واگذار کرد
ایران دریلینگ:کرواسی در تلاش برای تبدیل شدن به قطب انرژی منطقه، ١٠ امتیاز اکتشاف نفت و گاز را در نزدیکی سواحل این کشور در دریای آدریاتیک واگذار کرد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، کنسرسیوم متشکل از شرکت‌های ماراتن اویل آمریکا و او ام وی اتریش هفت امتیاز از این ١٠ امتیاز اکتشاف را از آن خود کرد. دو امتیاز به شرکت‌های آی ان ای متعلق به دولت کرواسی و ام او ال مجارستان و یک امتیاز به کنسرسیوم متشکل از شرکت‌های انی ایتالیا و مداویل‌ گس انگلستان واگذار شد. ایوان وردولجاک، وزیر اقتصاد کرواسی، گفت: تمایل سرمایه‌گذاران نشان‌دهنده پتانسیل کرواسی است. دانستن این که بجز کرواسی، هیچ ذخیره نفت و گازی در این بخش از اروپا یعنی اروپای جنوب شرق نیست، اهمیت دارد.

امتیازهای اکتشاف در مدت زمان پنج سال واگذار می‌شود و دولت کرواسی مهلت امضای قراردادهای اکتشاف با شرکت‌های برنده را دوم آوریل (١٣ فروردین ماه) تعیین کرده است. کرواسی امیدوار است که ذخایر نفت و گاز دریای آدریاتیک بتواند به رشد اقتصادی این کشور کمک کند. دولت پیش‌بینی می‌کند که در پنج سال آینده ٢,٥ میلیارد دلار در بخش اکتشاف سرمایه‌‌گذاری شود. این مناقصه که هفت ماه در جریان بود، متشکل از ٢٩ بلوک برای اکتشاف و برداشت در آینده است که هشت مورد در شمال و ٢١ مورد در بخش مرکزی و جنوبی دریای آدریاتیک قرار دارد.

هر بلوک هزار تا هزار و ٦٠٠ کیلومترمربع وسعت دارد. براساس آمارهای اولیه، پیش‌بینی می‌شود که در بخش شمالی دریای آدریاتیک ذخایر گاز و در بخش جنوبی آن که عمق بیشتری دارد، ذخایر نفت کشف شود. گروه‌های محیط زیست کرواسی بر این باورند که حفاری نفتی می‌تواند به دریای آدریاتیک و همچنین به صنعت پر‌سود گردشگری کرواسی آسیب وارد کند. باربارا دوریک، رئیس آژانس ملی هیدروکربن کرواسی، به خبرنگاران گفت: مطالعه راهبردی اثرات زیست محیطی تا پیش از امضای قراردادها به پایان می‌رسد. کرواسی هم‌اکنون حدود ٦٥ درصد از سه میلیارد مترمکعب گاز مصرفی خود را در سال از میدان‌های فراساحلی این کشور تامین می‌کند و امیدوار است که بتواند همه نیاز داخلی را با استفاده از اقدامات جدید اکتشافی فراهم کند.


  کد خبر : 429
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :